بى عيب مهدی طارمی mehdi taremi varzeshi-Football iran

بى عيب: مهدی طارمی mehdi taremi varzeshi-Football iran – bartar Football iran tim Football perspolis

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی صدور نفت از معبر بورس

    برای نخستین بار ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام سبک کشور عزیزمان ایران از مجرای بورس انرژی به سایر کشورها صادر شد و بعد از مدت ها تلاش، کشور عزیزمان ایران به جمع کشورهای

    صدور نفت از معبر بورس

    صدور نفت از معبر بورس

    عبارات مهم : انرژی

    برای نخستین بار ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام سبک کشور عزیزمان ایران از مجرای بورس انرژی به سایر کشورها صادر شد و بعد از مدت ها تلاش، کشور عزیزمان ایران به جمع کشورهای دارای بورس نفت بین المللی پیوست. بورس انرژی هم اکنون به ضربه گیری موثر و معبری تازه جهت دور زدن تحریم ها به کمک بخش شخصی واقعی بدل شده است هست. عرضه روز گذشته یک میلیون بشکه نفت خام سبک در بازار فیزیکی بورس انرژی با تقاضای ۳۵۰ هزار بشکه ای روبه رو شد و نهایتا شاهد داد و ستد ۲۸۰ هزار بشکه بودیم. قیمت پیشنهادی اولیه ۷۹ دلار و ۱۵ سنت بود؛ ولی در فرآیند عرضه و تقاضا قیمت ۷۴ دلار و ۸۵ سنت کشف شد.

    صدور نفت از معبر بورس

    انعطاف قیمتی، پتانسیل ورود بخش شخصی واقعی و خریداران خارجی، امکان مسابقه بر سر قیمت و کشف قیمت در چارچوب عرضه و تقاضای واقعی و استمرار عرضه از شاخصه های مهم معامله نفت خام در بورس انرژی هست. اهمیت این شیوه معاملاتی تبدیل بورس انرژی به بازاری جهت کشف قیمت آزادانه بهای نفت کشور عزیزمان ایران در بازارهای جهانی است و پتانسیل تعریف ابزارهای مالی نوین را دربردارد. ارائه اطلاعات خریداران نفت خام در بورس انرژی محرمانه است و منع قانونی دارد. هم اکنون بیش از ۱۰۰ شرکت خارجی از بورس انرژی کد معاملاتی دریافت کرده اند و از خریداران بالقوه نفت خام و فرآورده های نفتی به شمار می روند.

    صدور نفت از معبر بورس

    اولین عرضه صادراتی نفت خام سبک کشور عزیزمان ایران در بازار فیزیکی بورس انرژی روز گذشته انجام و۲۸۰ هزار بشکه نفت به مقاصد متفاوت در دنیا فروخته شد. کم کردن قیمت پیشنهادی عرضه در وقت معامله و ثبت ۱۰ تقاضای خرید در این بازار و معامله ۸ تقاضای ثبت شده است از شاخصه های مهم این بازار بود و می توان گفت که بورس بین المللی نفت کشور عزیزمان ایران از دیروز عملیاتی شد. انعطاف شرکت ملی نفت کشور عزیزمان ایران و توجه خریداران به حسن نظر عرضه کننده و تلاش بورس انرژی و بدنه کارگزاری از مواردی بود که در معاملات روز گذشته به چشم می خورد و در صورت استمرار این شرایط، پتانسیل رونق زیاد حجم معاملات نفت خام در این بازار وجود دارد. قیمت کشف شده است روز گذشته بازار فیزیکی بورس انرژی جهت نفت خام سبک کشور عزیزمان ایران جهت تحویل در ۷ آذرماه ۷۴ دلار و ۸۵ سنت بود و از این بعد کشور عزیزمان ایران هم به حلقه کشورهای دارای بازار فیزیکی نفت خام وارد شد و این بازار به صورت مستقیم اقدام به کشف قیمت مستقل خواهد کرد.

    برای نخستین بار ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام سبک کشور عزیزمان ایران از مجرای بورس انرژی به سایر کشورها صادر شد و بعد از مدت ها تلاش، کشور عزیزمان ایران به جمع کشورهای

    معامله ۲۸۰ هزار بشکه نفت

    روز گذشته وقت نفس گیری در تاریخ معاملات بورس انرژی بود. از ساعت ۲ بعد از ظهر عرضه یک میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی شروع شد، ولی جهت وقت محدودی شاهد متوقف شدن این عرضه بودیم. این توقف و از بین بردن پیشنهاد عرضه در سامانه معاملاتی بورس انرژی یا در تارنمای بورس انرژی و تارنمای شرکت مدیریت فناوری بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت لحظاتی نگرانی از عدم عرضه را تقویت کرد آن هم در شرایطی که این نگرانی زیاد از تجربه های پیشین نشأت می گرفت. به مرور وقت و دقیق تر در ساعت ۱۴:۳۰ عرضه مجددا به تالار بازگشت و مرحله پیش گشایش به صورت رسمی با عرضه یک میلیون بشکه نفت خام با قیمت پیشنهادی ۷۹ دلار و ۱۵ سنت شروع به کار کرد. اوج دلهره معاملاتی که به آرامی شروع شده است بود با ثبت نخستین پیشنهاد خرید اندکی آرام گرفت اگرچه کمترین قیمت پیشنهادی در این معامله ۶۹ دلار و ۸۲ سنت بود.

    در مرحله پیش گشایش در نهایت ۱۰ سفارش خرید با تقاضای ۳۵۰ هزار بشکه ای در تالار ثبت شد و البته بیشترین قیمت ثبت شده است تا آن وقت ۶۹ دلار و ۸۲ سنت بود. مرحله مظنه یابی یعنی زمانی جهت مسابقه قیمتی سفارش های ثبت شده است در ساعت ۱۴:۵۵ شروع شد ولی اختلاف قیمت بین بالاترین پیشنهاد یعنی ۶۲ دلار و ۸۲ سنت با قیمت پیشنهادی عرضه یا همان ۷۹ دلار و ۱۵ سنت به قدری بود که نگرانی از عدم ثبت معامله را باز هم برجسته کرد. در همین شرایط عرضه کننده مهم یا همان شرکت ملی نفت کشور عزیزمان ایران وارد عمل شد و قیمت پیشنهادی خود را به ۷۴ دلار و ۸۵ سنت کم کردن داد تا باز هم امید جدیدی جهت شروع به کار عملیاتی بورس نفت در بین خریداران و فعالان این بازار ایجاد شود.

    صدور نفت از معبر بورس

    این داده مهم یعنی حمایت دولت به صورت مستقیم با کم شدن قیمت پیشنهادی در کنار افت قیمت های جهانی و احتمال کم شدن قیمت زیاد در نهایت موجب شد تا خریداران نیز به انعطاف وزارت نفت روی خوش نشان داده و با زیاد کردن قیمت های پیشنهادی خود قدر دان این حس نیت باشند. در نهایت از ۱۰ پیشنهاد خرید ثبت شده؛ ۸ درخواست خرید ۳۵ هزار بشکه ای قیمت های عرضه ۷۴ دلار و ۸۵ سنتی را پذیرفتند و ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام سبک کشور عزیزمان ایران در وقت مقرر در بازار مورد معامله قرار گرفت.

    البته ۷۲۰ هزار بشکه دیگر آن نیز به عرضه های مازاد وارد شد و تا آخر وقت اداری روز گذشته امکان معامله داشت.حال که بازار نفت خام به صورت فیزیکی عملیاتی شده است است وقت آن فرا می رسد تا این حجم معاملات را گسترش داده و به جز نفت خام سبک، سایر انواع نفت خام و فرآورده ها را تا حد امکان در این بازار به فروش برسانیم. فرآیند کشف قیمت واقعی از روز گذشته در بازار فیزیکی بورس انرژی شروع شد و گسترش آن به معنی پتانسیل تعریف ابزارهای مالی تازه بر این شیوه معاملاتی نفت خام است.

    برای نخستین بار ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام سبک کشور عزیزمان ایران از مجرای بورس انرژی به سایر کشورها صادر شد و بعد از مدت ها تلاش، کشور عزیزمان ایران به جمع کشورهای

    بازاریابان تازه نفت

    بر اساس آنچه مدیران شرکت نفت، شرکت بورس و شرکت بورس انرژی اعلام کرده اند خریداران خارجی از این بعد قادر خواهند بود نفت مورد نیاز خود را یا از بورس انرژی به طور مستقیم یا از بخش شخصی خریداری کنند. در این رابطه مباحث مختلفی مطرح می شود. موسسه S&P global در گزارشی با اشاره به اینکه دولت کشور عزیزمان ایران نفت را به علت مقابله با تحریم ها به بورس انرژی برده، می نویسد: این تصمیم اگرچه تصمیم بسیار خوبی است ولی می تواند به وسیله ترامپ وتو شود. این گزارش می افزاید در شرایطی که چیزی تا تحریم نفت کشور عزیزمان ایران به وسیله ترامپ باقی نمانده، دولت کشور عزیزمان ایران تصمیم مهمی را جهت دور زدن این تحریم ها گرفته است ولی این عنوان تاثیری بر تحریم نفت کشور عزیزمان ایران ندارد و آمریکا می تواند با تحریم شرکت هایی که نفت کشور عزیزمان ایران را از اشخاص خریداری می کنند به روند تحریم ها ادامه بدهد.

    در این رابطه ولی کارشناسان این تحلیل را بدبینانه دانسته و معتقدند ترامپ حتی در اصل ماجرای تحریم نفت کشور عزیزمان ایران نتوانسته خریداران را متقاعد کند که از شرکت ملی نفت کشور عزیزمان ایران خرید نکنند، چه برسد به بخش خصوصی. به عقیده تحلیلگران داخلی و خارجی روندی که کشورهای اروپایی، چین و هند در پیش گرفته اند و همین طور بسیاری از پالایشگاه های کوچک و میانگین که خریدار نفت کشور عزیزمان ایران هستند، در کنار خریداران تازه که دولت کشور عزیزمان ایران اخیرا از آنها پرده برداشته، نشان می دهد واشنگتن علی رغم آنچه پیش از این گفته بود در عمل موفق نبوده است.

    صدور نفت از معبر بورس

    ابزارهای متنوع جهت عبور از تحریم

    بورس نفت به عقیده کارشناسان تنها یکی از روش های فروش نفت کشور عزیزمان ایران محسوب می شود کما اینکه بعضی گزارش ها از ابزارهای خلاقانه پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت فروش نفت نام می برند.Thearabweekly یک وب سایت اقتصادی در آمریکا در این رابطه با اشاره به اینکه کشور عزیزمان ایران به هر حال نفت خود را در بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد، به حمایت های چین اشاره می کند و می نویسد فروش بیش از ۲۰ میلیون بشکه نفت خام کشور عزیزمان ایران به چین و ارسال آن به بندر دالیان که اخیرا به وقوع پیوست این حمایت ها را اثبات می کند. به عقیده تحلیلگران این پایگاه خبری و تحلیلی حداکثر نیاز چین به نفت ایران، یک و نیم تا حداکثر ۳ میلیون بشکه در ماه است بنابراین این رقم می تواند به معنای آن باشد که نفت کشور عزیزمان ایران از کانال چین به بازار عرضه خواهد شد که این روند در دوره قبلی تحریم ها نیز دیده شده است است.

    thearabweekly در ادامه می نویسد که هرچند ترامپ همه تلاش خود را کرده ولی این مساله اثر چندانی بر اقتصاد کشور عزیزمان ایران نداشته لیکن شرایط به گونه ای است که قیمت نفت نیز نسبت به گذشته زیاد کردن یافته هست. بعضی اخبار حکایت از آن دارند که با تلاشی که ترامپ کرده، توانسته ۷۰۰ هزار بشکه در روز میزان فروش کشور عزیزمان ایران را کم کردن دهد. قیمت نفت نیز در مقایسه با گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد زیاد کردن یافته است که این عنوان جهت کشور عزیزمان ایران دو شرایط را رقم می زند؛ نخست آنکه زیاد کردن بهای نفت آمریکا را در برابر شرایط مشکل در بازار انرژی قرار خواهد داد و دوم آنکه افت درآمدهای نفتی را جهت کشور عزیزمان ایران در نتیجه کم کردن تعداد بشکه های فروش رفته جبران می کند.

    در این باره یک کارشناس چینی در واشنگتن تایمز با اشاره به اینکه چین از آمریکا تبعیت نمی کند، به عنوان جنگ تجاری آمریکا و چین اشاره کرده و می گوید: نفوذ سیاسی و اقتصادی پکن اجازه نمی دهد که خرید نفت خود را کم کردن جدی دهد؛ هرچند بعید است آن را زیاد کردن دهد. در مورد هند نیز با آنکه پالایشگاه های بزرگ این کشور اعلام کرده اند به منظور کم کردن اثرات تحریم قصد دارند خرید خود را کم کردن دهند ولی همچنان این کشور از خریداران جدی نفت کشور عزیزمان ایران است.در این بین برآوردهای مختلفی از میزان کم کردن صادرات نفت کشور عزیزمان ایران مطرح می شود. واشنگتن تایمز در گزارشی در این رابطه با اشاره به روش های مبتکرانه کشور عزیزمان ایران جهت صادرات نفت از ذخیره سازی در بنادر سایر کشورها گرفته تا استفاده از کشتی های غیرایرانی و ذخیره سازی روی دریا و… می نویسد برآوردها از میزان صادرات نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران به طور گسترده ای متفاوت هست. آژانس بین المللی انرژی و اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده گزارش داده اند که صادرات کشور عزیزمان ایران از ۵/ ۲ میلیون بشکه در روز به ۶/ ۱ میلیون تا ۷/ ۱ میلیون بشکه در روز کم کردن یافته است.

    با این حال TankerTrackers که از داده های ماهواره ای و ردیابی دریایی جهت شناسایی تحویل فیزیکی نفت استفاده می کند، می گوید که صادرات نفت خام کشور عزیزمان ایران به حدود ۲/ ۲ میلیون بشکه در روز رسیده هست. در این رابطه مقامات ایرانی نیز بسیار امیدوارند؛ به عنوان مثال وزیر نفت کشور عزیزمان ایران تحریم کامل نفت کشور عزیزمان ایران را رویای دست نیافتنی آمریکا اعلام کرده هست. معاون اول مدیر جمهور نیز با بیان اینکه با بازگشت تحریم ها هیچ اتفاقی جهت اقتصاد نخواهد افتاد میزان صادرات نفت را بالای ۲ میلیون بشکه اعلام کرده و گفت در ماه های قبل ۵/ ۲ میلیون بشکه در روز نفت می فروختیم ولی اکنون تنها چند صد هزار بشکه میزان فروش کم کردن یافته است.

    در چنین شرایطی ولی عرضه نفت در بورس انرژی به عنوان یک وقت تلقی می شود که اگرچه نابالغ بوده و در ابتدای مسیر واقع شده است است ولی امیدواری های زیادی به آن وجود دارد. پیش از این در گزارش های متعددی به بررسی عرضه نفت در بورس پرداخته ایم و اکنون باید به این توصیه بپردازیم که عرضه های روز گذشته از چه خصوصیاتی برخوردار بوده هست. آیا این شروع می تواند دورنمای راه اندازی یک بورس نفت بین المللی را ترسیم کند؟ بعضی کارشناسان موافق با این ایده می گویند اکنون کشور و حتی دنیا در یک شرایط فوق العاده حساس و البته آینده ساز قرار گرفته است.

    مختصات تازه جهانی و جایگاه بورس نفت

    وقوع جنگ تجاری بین چین و آمریکا باعث شده است این دو قدرت چندان حرف هم را نخوانند. چرخش جدی اروپا به سمت کشور عزیزمان ایران و قول همکاری کشورهای اروپایی در حوزه نفت کشور عزیزمان ایران از طریق ایجاد یک صندوق واسط مالی که دست کشور عزیزمان ایران را در فروش نفت خود باز می گذارد، میل به بسیاری از کشورهای دنیا همچون کشورهای نوظهور را بر استمرار همکاری با تهران، تصمیمات بعضی کشورهای دنیا جهت کنار گذاشتن دلار از تناوب مبادلات و جایگزینی یورو یا ارزهای محلی، آینده نگری های نیرومند از رکود اقتصادی در دنیا که نشانه های آن قابل رویت هست، فوت یک خبرنگار عربستانی و اثرات آن بر روابط آمریکا و اروپا با بزرگ ترین کشور نفتی خاورمیانه، اذعان ناتوانی تحلیلگران به قدرت جایگزینی عربستان و سایر کشورهای خاورمیانه در بازار نفت (به جای ایران) و موارد متعدد دیگر همگی نشان می دهد مختصات اقتصادی-سیاسی دنیا عوض کردن کرده و شرایط جهت کشور عزیزمان ایران بیش از پیش مهیا است و در این بستر راه اندازی بورس نفت می تواند موفقیت های مهمی را به همراه داشته باشد کما اینکه دیروز شاهد معامله موفق این محصول در بورس انرژی بودیم که نشان می دهد بخش شخصی علاقه مند به فعالیت در این حوزه است.

    دنیای اقتصاد

    واژه های کلیدی: انرژی | ایران | بازار | ایرانی | میلیون | آمریکا | ایرانی | تحریم ها | روز گذشته


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار